Soms lijkt IT op een verwaarloosde woonwijk
Ik loop graag rond in steden (nu natuurlijk alleen in de eigen stad). Niet alleen in het perfect aangeharkte centrum of gegoede wijken. Juist niet. ‘Off the beaten track’ is vaak een stuk interessanter. Daar vind je nog wel eens ...
Een klantgericht Product Informatie Management datamodel
Iedereen heeft zijn eigen stokpaardjes Bij elkaar brengen van productinformatie is lastig. Iedereen heeft zo zijn eigen kijk op wat belangrijk is. Vanuit zijn/haar eigen behoefte. Productontwikkeling vindt de exacte technische gegevens belangrijk, zoals zij die gemeten hebben. Marketing wil ...
Data is de brandstof voor je PIM systeem
Lopend ben je sneller dan in een Ferrari zonder benzine Er wordt vol enthousiasme begonnen aan Product Informatie Management implementatieprojecten. Een leverancier wordt gekozen. Het systeem wordt geconfigureerd. Het eerste kanaal wordt geïntegreerd. Allemaal relatief makkelijke tegenwoordig. Zeker als je ...
Digitale kanalen met goede product informatie… wat een werk
Digitale kanalen… elk heeft andere product informatie nodig Je bedrijf kan niet zonder digitale kanalen. Marketing websites. Webshops. Klantportalen voor online toegang. Mobiele apps voor je verkopers. Websites en webshops van je partners en distributeurs. E-commerce platformen zoals die van ...
Voorkom vertraging van je digital product door legacy systemen
Gebrek aan gegevens leidt af van het echte werk Bij het ontwikkelingen van digitale producten en/of services gaat veel aandacht naar de gebruikerservaring. En terecht. Informatie speelt daarbij een belangrijke rol. Het verkrijgen van informatie is een hele tour. De ...
De intrigerende levenscyclus van het bonnetje
De bonnetjesaffaire is een goed voorbeeld van de levenscyclus van informatie. Het gaat me hier niet om het bewust achterhouden van informatie en de Tweede kamer onvolledig inlichten, maar om de rol die informatie kan spelen. Even in herinnering roepen: ...
Informatiekoninkrijkjes zijn verboden
Een belangrijke klant bezoekt het kantoor van een IT-adviesbureau. Het gaat om een groot internationaal project, waarin het gehele intranet wordt vervangen en nieuwe samenwerkingsapplicaties worden ingevoerd. De klant krijgt twee dagen lang uitleg over oplossingen voor de complexe opdracht ...
Is de waarheid, waarheid?
‘The dress’ was een paar jaar geleden een fenomeen. Het ging over de kleur van een jurk. Sommigen vonden het kledingstuk blauw met zwart terwijl anderen juist goud met wit zagen. Wat is waar? Ik herinner me de wereldwijde discussie ...
Hoe verkeerde informatie een aankoop beïnvloedt!
Gebogen over de kaart van Schotland was ik bezig een route uit te stippelen door ruige landschappen en langs mooie kastelen. Ook wilde ik de distilleerderij van die lekkere whisky op dat eilandje bezoeken. Het plezier van een vakantie begint ...
Stap voor stap de informatiemanagement cultuur verbeteren
Een medewerker met een archivering-achtergrond heeft in een bestaand document-management-systeem alle contracten van een fabriek opgeslagen die de organisatie al jaren probeert te verkopen. Deze medewerker kan elk gewenst contract voor je leveren. Helemaal geweldig zolang hij niet op vakantie ...
Combine Master Data and Meta Data to find information and improve administration effort
This blog was created in collaboration with Chiel Harmsen of Transcriptum. Co-workers want to find relevant information quickly. They need to do a good job efficiently. Information administrators have limited time to classify and maintain information for co-workers. The challenge ...
Digital Signature Capability Model for assessments
I described, in a previous post, why Digital Signatures are important to ensure processes are completely digital. Together with Ramfis Adrichem from 1017 Consultants, the Digital Signature Capability Model was developed. We developed this model as a tool to communicate what capabilities are ...
Digital signature improves information management
Digital Signatures are essential to achieving fully digital processes (see my previous post). I would like to explore how digital signatures contribute to the 7 Information Management principles. Information has an owner Digitally signed documents are easier to identify with respect to ...
Digital Signatures are essential for digital processes
In the past weeks I had interesting discussions about Digital Transformation and the need for Digital Signatures. For an organisation to have fully digital processes, Digital Signatures is one of many different capabilities required, such as imaging paper documents, case management, digital workplace, ...
Principle #7: Information can be transferred
This is the seventh blog of a series regarding Information Management principles: Information can be transferred. The aim of this principle is to ensure information flows where it needs to flow. In practice you must ensure that the contents of a ...
Principle #6: Information has a lifecycle
This is the sixth blog of a series regarding Information Management principles: Information has a lifecycle. This principle is closely related to principle #5 – information has a status. This principle is aimed at ensuring information reaches a level of ...
Principle #5: Information has a status
This is the fifth blog of a series regarding Information Management principles: Information has a status. Once you have found information it can be very helpful to understand the status of the information*. For example an operator of potentially dangerous equipment should be ...
Principle #4: Information is accessible unless
This is the forth blog of a series regarding Information Management principles: Information is accessible unless. Information hoarding can be a major challenge for co-workers to find information they need to do the work. Even if you have implemented principles #2 – one ...
Principle #3: Information has one location
This is the third blog of a series regarding Information Management principles: Information has one location. This one is closely related to Principle #2 – One version of the truth. In most organisations there are multiple locations to store and manage information such as ...
Principle #2: One version of the truth
This is the second blog of a series regarding Information Management principles: Information has one version of the truth. We all have encountered situations where there are multiple documents with the same name but with slightly different content or different lists with legal ...
Principle #1: Information has an owner
This is a first blog of a series regarding Information Management principles: Information has an owner. Although all principles are important this one is really important and sometimes also very difficult to implement. The principle implies that an organisation assigns information ownership to the appropriate function ...
What information management principles does a company need?
It is important to make sure information is properly managed at all stages of its lifecycle based on Information Management principles. Information is extremely important to a company and to employees to do their job. In order to guide employees I would recommend to the ...
Your Information Management initiative is not getting attention. What to do about it?
You may have experienced this yourself. Sometimes an Information Management initiative starts off right from the beginning and sometimes it doesn’t… There can be a real sense of urgency for example not being able to locate large contracts with clients or incorrect work instructions that ...
How a good vision for your Information Management initiative can give your team a solid foundation?
Assuming your Information Management initiative is addressing an issue with a strong sense of urgency or clearly linked to a problem that is urgent (“Your Information Management initiative is not getting attention. What to do about it?”), then one of the next steps should ...
What information management principles does a company need?
It is important to make sure information is properly managed at all stages of its lifecycle based on Information Management principles. Information is extremely important to a company and to employees to do their job. In order to guide employees I would recommend to the ...